Saku Õlletehas vahetab autopargi välja uue põlvkonna Toyota hübriidide vastu

Print Friendly, PDF & Email

Saku Õlletehas sai kolmapäeval kätte esimese partii neljanda põlvkonna Toyota hübriidautosid ning aasta jooksul uuendab ettevõte kogu oma ligi 60 sõidukist koosneva autopargi, mille arvestuslik keskkonnajalajälg väheneb aastas ligi 100 tonni CO₂ võrra. Kõik Saku Õlletehase uued autod on varustatud ka alkolukuga.

“Carlsberg Grupi ettevõtted Baltimaades, sh ka Saku Õlletehas, läksid hübriidmootoritega autode kasutamisele üle juba 2015. aastal. Olime selles vallas üks esimesi suurettevõtteid meie regioonis. Tänaseks on seda eeskuju järginud paljud ning suure autopargi ja läbisõiduga ettevõtted eelistavad üha enam sõidukitena just hübriidautosid,” rääkis Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Härmsi sõnul on tänu hübriidautode kasutamisele ligi 5 aasta jooksul vähenenud ettevõtte sõidukite CO₂ heide hinnanguliselt 500 tonni võrra. Uute, senisest tõhusamate sõidukite kasutuselevõtu keskkonnamõju on veelgi positiivsem. Saku Õlletehases kasutatavate autode keskmine aastane läbisõit on 30 000 kilomeetrit, sh müügiesindajate kasutuses olevatel sõidukitel kuni 40 000 kilomeetrit aastas. 

“Meil on hea meel, et need autod on end õigustanud. Nüüd oma autoparki täielikult uuendades valis Saku taas uued Toyota hübriidsõidukid,” ütles Amserv Auto AS juhatuse liige ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik, kelle sõnul on 2021. aasta andmetel pea iga teine Baltimaades müüdav Toyota täishübriid-elektriauto ning kõikidest müüdavatest hübriidsõidukitest on pea pooled Toyota mudelivalikust.

Nõmmiku sõnul võimaldab tänapäevane hübriidtehnoloogia ka maanteel sõites kütust säästa. Neljanda põlvkonna hübriidid suudavad sõita elektriga kuni 50% ajast ja kuni kiirusel 125 km/h. “Seega ettevõtetele, kes tegelevad oma keskkonnajalajälje vähendamisega, pakuvad hübriidautod hea võimaluse teha sõite jätkusuutlikult,” selgitas Margus Nõmmik. “Peale selle on autodel 5-aastane garantii ja 10-aastane hübriidaku garantii, mis annavad sõiduki omanikule kindluse auto vastupidavuse osas.”

Sõidukipargi vahetust finantseeris ALD Automotive Eesti. “Maailma ühe suurima täisteenusrendi pakkujana on meil au olla koos Saku Õlletehase, Toyota ja Amserviga osa tehingust, milles on oluline roll keskkonnasäästul ja säästlikul majandamisel,” lausus ALD Automotive Eesti müügijuht Ivar Vilmer.

Kõigile uutele Saku poolt soetatavale autodele on lisatud Dräger alkolukud. Tegemist on ennetava lahendusega, mis takistab sõiduki käivitamist, kui juhil on tuvastatud joove. “See on Lääne-Euroopas, sh meie emafirmas Carlsberg Grupis, juba üsna tavapärane praktika. Loodetavasti juurdub see laiemalt ka Eestis ja kogu meie regioonis,” märkis Härms.  Ta lisas, et autoluku kasutamise andmeid saab hiljem alla laadida ning lisada seadmele nii kaamera kui asukohatuvastusseadme. Samuti saab seadistada autolukku nii, et see palub juhil teatud aja jooksul keset sõitu peatuda ja testida joovet.

Kolmapäeval anti Saku Õlletehasele üle kaks Yarist ja üheksa Corollat. Aprillis lisandub neile veel 12 Corollat ja üks Yaris. Kogu autopargi väljavahetamine on kavas lõpule viia 2022. aasta I kvartalis.

Allikas: Saku Õlletehas

Foto: Ardo Kaljuvee. Fotol (paremalt vasakule) Jaan Härms, Margus Nõmmik ja Ivar Vilmer.

close