eChargie abil saab pakkuda elektrisõidukite laadimisteenust
Et inimesed kasutaksid elektrisõidukeid, peab nende laadimine olema hõlpsasti kättesaadav ja probleemivaba. Sageli see nii ei ole, sest elektriautode laadimiskohti napib ja jalgrataste jaoks ei leia neid tänavatelt üldse. Elektrisõidukite laadimisprobleemile pakub nutika lahenduse Soome startup eChargie.
Uute täismõõtmetes laadimisjaamade ehitamise asemel saab eChargie laadimisseadme abil muuta olemasolevad pistikupesad elektrisõidukite laadimispunktideks. EChargie laadimisseade võimaldab pistikuomanikul elektrit soovijatele edasi müüa ja nii raha teenida.
Laadimisseadme paigaldamine ja seadistamine on lihtne, elektrikut selleks vaja pole ja mingeid erilisi oskusi samuti mitte. Seadme paigaldamiseks piisab kruvikeerajast, varuda tuleb mõni minut aega. Kui laadimisseade on paigaldatud peab pistikupesa omanik sisse logima mobiilirakendusse, määrama laadimistasud, -ajad ning teenuse eest tasumise üksikasjad. Pärast seda muutub laadimispunkt eChargie mobiilirakenduses nähtavaks ja on elektrisõidukite kasutajatele saadaval. Laadimisseade on varustatud automaatse ohutuslülitiga, mis elektrivoolu ülekoormuse korral seadme välja lülitab.
Läbi mobiilirakenduse saab EChargie abil igaüks müüa elektrienergiat ükskõik kellele, ükskõik millisele elektrisõidukile, mis tahes standardsest seinakontaktist ja igal ajal. Ostjad leiavad seadmed üles ja saavad laadimise eest tasuda samuti mobiilirakenduse abil.
EChargie laadimisseade sobib nii elektriautode, jalgrataste, tõukerataste kui nutitelefonide akude aeglaseks laadimiseks. Akude kiirlaadimist seade ei võimalda. Pärast aku tunniajalist laadimist saab elektrisõidukiga sõita ca 10–25 km. Esialgu on toode suunatud büroohoonete, hotellide, lennujaamade, parkimismajade ja elamukomplekside omanikele, kelle parklates pargitakse tavaliselt pikemat aega.
Elektrisõidukite laadimisseadmete järgi on suur nõudlus Aasias
eChargie laadimisseadet on tänaseks testitud Tamperes ja IoT ülikoolilinnakus Salos. 2017. aasta lõpus loodud firma asutajad Katja Koponen ja Oliver peavad laadimisseadme testimist põhjamaade külmas kliimas suurepäraseks proovikiviks. Suurt turgu oma tootele näevad nad aga Aasias ja eelkõige Indias, kus kahe- ja kolmerattaliste elektrisõidukite arv kasvab kiiresti. Väikesed elektrisõidukid ei vaja aku kiireks laadimiseks kiirlaadijaid ning nende akude laadimiseks ei saa kasutada elektriautodele mõeldud laadimisjaamu. Seal on juba praegu suur nõudlus eChargie tüüpi tavalisse elektripistikusse ühendatavate, digitaliseeritud, mobiiliga tasumist võimaldavate laadimisseadmete järele. Kuna India valitsus on seadnud eesmärgiks vahetada 2025. aastaks praegu kasutusel olevast 170 miljonist 2- ja 3-rattalisest sisepõlemismootoriga sõidukist vähemalt pooled elektrisõidukite vastu, suureneb seal lähitulevikus ka laadimisseadmete nõudlus.
Keskkonnameedia
Foto: eChargie