Prantsusmaa investeerib taastuvenergeetikasse
Prantsusmaa investeerib taastuvenergeetikasse 7 miljardit eurot. Peale selle on riigil kavas investeerida 4 miljardit eurot puhtamate heitgaasidega sõidukite kasutusele võtmiseks ja ühistransporditeenuse paremaks muutmiseks ning 9 miljardit eurot hoonete energiatõhususe tõstmiseks. Investeeringud on plaanitud ellu viia järgmise viie aasta (2018–2022) jooksul.
Prantsuse majandusteadlase Jean Pisani-Ferry koostatud energia üleminekukava, millest andis ülevaate peaminister Edouard Philippe 25. septembril 2017, näeb ette kokku 20 miljardi euro suuruse investeeringu riigi energiatõhususe suurendamiseks ja kasvuhoonegaaside õhkuheite vähendamiseks. Energia üleminekukava on üks osa Prantsusmaa 57 miljardi euro suurusest majanduse edendamiseks tehtavast koguinvesteeringust.
Kuna hoonete arvele läheb umbes 20 % kasvuhoonegaaside õhkuheitest, siis on riigil plaanis investeerida 9 miljardit eurot hoonete soojustamise programmi, mis on mõeldud peamiselt madala sissetulekuga leibkondade eluasemete, aga ka sotsiaalmajade ja riiklike hoonete soojustamiseks. Viimastest kavatsetakse renoveerida keskkonnanorme järgides umbes neljandik. Eluhooneid soovitakse renoveerida kas 75 000 aastas või viie aasta jooksul kokku 375 000.
Prantsusmaa investeerib taastuvenergeetikasse 7 miljardit eurot, et võidelda kliimamuutustega ja suurendada taastuvate energiaallikate kasutamist 70 % võrra järgmise viie aasta jooksul. Energia üleminekukava toetab kliimamuutuste leevendamisega seotud teadusuuringuid ja innovatsiooni ning uute keskkonnahoidlike energiatehnoloogiate välja töötamist, edasi arendamist ningu uute energiaallikate kasutusele võtmist. Praegu kaetakse Prantsusmaal ligi 75 % riigi energiavajadusest tuumaenergiaga.
Auto- ja transporditööstus vastutab õhku paisatavast kasvuhoonegaaside heitkogusest kolmandiku eest. Seepärast pöörab Prantsusmaa oma energia üleminekukavas peale taastuvenergeetika suurt tähelepanu ka auto- ja transporditööstusele, mille edendamiseks on ette nähtud 4 miljardi euro suurune investeering. Üks osa sellest summast on ette nähtud autopargi uuendamiseks. Kasutusest soovitakse kõrvaldada 10 miljonit sõidukit. Kõrvaldada soovitakse enne 1997. aastat registreeritud bensiini- ja enne 2001. aastat registreeritud diiselmootoriga sõidukid. Et väiksema sissetulekuga leibkonnad saaksid oma vana keskkonda reostava auto välja vahetada uue ja rohkem keskkonnahoidlikuma vastu, on riik ette näinud eraldi toetusfondi. Rahastada plaanitakse ka elektriautode laadimisjaamade väljaehitamist, raudteevõrgu korrastamist, kohaliku ühistransporditeenuse parandamist ning maanteede remontimist.