Kadriorus sõidab isejuhtiv buss

Print Friendly, PDF & Email

28. augustil alustas Kadrioru pargis regulaarset opereerimist isejuhtiv buss, mis viimase miili lahendusena ühendab Kadrioru trammipeatuse KUMUga. Tegemist on esimese pikema katseprojektiga Eestis.

Isejuhtiv buss on toodetud Prantsuse firmas Navya. Eestisse jõudis see Taani ettevõtte holo abiga.

Buss veab reisijaid teisipäevast pühapäevani vahemikus kell 10-13 ja 14-16. Õhtune vahetus, mille lõplik graafik pannakse paika vastavalt nõudlusele, lisandub neljapäeviti, kui KUMU on avatud kella kaheksani õhtul, samuti laupäeviti ja pühapäeviti. Bussi marsruut kulgeb mööda Weizenbergi tänavat KUMUni, sealt Mäekalda, Koidula ja Poska tänavat mööda tagasi Weizenbergi tänavale. Bussipeatused paiknevad Katharinenthali kohviku ees, Kadrioru Kunstimuuseumi kõrval, KUMU juures Weizenbergi ja Mäekalda tänava nurgal ning Miiamilla lastemuuseumi juures. Bussi mahub korraga kuni 8 reisijat. Sõit on tasuta.

Isejuhtiv buss, nii nagu isejuhtiv autogi skaneeerib ümbruskonda ja teab, millal liikumist tuleb aeglustada või takistuse korral hoopis pidurdada. Katsesõitude ajal on alati bussis ka operaator. Tallinnas on operaatorid Tallinna Tehnikaülikooli üliõpilased. Viimased tagavad bussi ohutu sõidu ja vastavad bussiga seotud küsimustele.

Tallinna Transpordiamet ja Tallinna Tehnikaülikool katsetavad isejuhtivat bussi Interreg Baltic programmist rahastatava projekti Sohjoa Baltic raames.

Helsingis käivitus sama projekti raames isejuhtiva bussi katsetamine 18. juunil. Robotbuss sõidab Vuosaari ja Aurinkolahti vahel (liin 90R) 2 korda tunnis , tööpäeviti kell 9–15 ja nädalavahetustel kell 12–18. Ühe ringi läbimiseks kulub Helsingis ca 20 minutit.

Sohjoa Baltic projekt

Sohjoa Baltic projekti eesmärk on uurida, tutvustada ja katsetada isejuhtivaid elektrilisi minibusse osana ühistranspordist, eelkõige nn esimese ja viimase miili ühenduse võtmes. Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, et isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige tõhusamal moel korraldada.

Tallinn on Kongsbergi ja Helsingi kõrval üks kolmest linnast, kus bussi opereerimine toimub pikema perioodi jooksul ( ligi 6 kuud). Projekti partnerid on Eestist, Soomest, Rootsist, Norrast, Taanist, Poolast, Saksamaalt ja Lätist. Kogu projekti eelarve on 3,8 mln eurot. Rohkem infot projekti kohta leiab projekti kodulehelt.

Keskkonnameedia

Foto: Keskkonnameedia

close