MajandusUudised

Peagi sõidab Eestimaa teedel 114 uut elektriautot

Print Friendly, PDF & Email

Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) on tänaseks teinud kõik elektrisõidukite ostutoetuse teise vooru otsused, mille taotluste vastuvõtt lõppes detsembri keskpaigas suure huvi tõttu juba poole tunniga. Kokku sai positiivse vastuse 32 eraisikut ja 28 ettevõtet, kes soetavad kokku 114 uut elektriautot. Toetuse kogusumma on 570 000 eurot.

KIKi energeetika valdkonnajuhi Krisli Kõrgesaare sõnul on Eestis praegu kasutusel üle 1400 elektrisõiduki, millest KIKi toetuse abiga on soetatud või soetamisel 308 sõidukit. KIKi toetusega saadud autod on mõeldud kasutamiseks Eestis ning nendega tuleb nelja aasta jooksul läbida vähemalt 80 000 kilomeetrit.

Kui aasta tagasi toimunud esimeses taotlusvoorus oli umbes 2/3 toetuse saajatest ettevõtted, siis seekord olid taotluste esitamisel kiiremad eraisikud. Maksimumi ehk kümmet elektriautot soovis osta neli ettevõtet. Kümme elektriautot soovib osta logistikaettevõte AS Eesti Post, lühirenditeenust pakkuv Electric Beast OÜ, täisteenusrenti pakkuv Mobire Eesti AS ning suurt osa Tallinnast kaugküttesoojusega varustav AS Utilitas Tallinn. Kaheksa ettevõtet said toetust kahe, üks seitsme ja üks ettevõte viie elektriauto ostuks. Kõik esimese ja teise vooru ettevõtjatest toetuse saajad leiab KIKi kodulehel (tulemus ei kajasta andmekaitse nõuete kohaselt eraisikuid).

Nii eraisikute kui ettevõtete poolt soetatavate automarkide loetelu on järgmine: Škoda Enyaq (30), Nissan Leaf (18), Tesla Model 3 (17), Renault ZOE (12), Hyndai Kona (10), Renault Kangoo (10), Volkswagen ID3 (7), Peugeot erinevad mudelid (4), Mazda MX-30 (2), Volkswagen ID4 (2), Honda E advance (1), Kia e-Niro (1). GPS-seadet soovivad autole paigaldada 22 toetuse saajat (esimeses voorus oli neid 8). Nemad ei pea iga aasta läbisõiduandmeid esitama ega satu valimisse, kes peavad kahepäevase etteteatamise järel oma autot KIKile kontrolliks näitama tulema.

Osa taotlusi jäi ootele

Enne teise vooru sulgemist vastu võetud taotlustest jäi rahastamata 42. Nendele on KIK saatnud ettepaneku jätta taotlus ootele juhuks, kui peaks vabanema esimesest ja teisest voorust raha nende arvelt, kes siiski toetust välja ei võta. KIK ootab kõigilt joone alla jäänutelt kirjalikku vastust, sest muidu kaotab soovija oma koha nimekirjas. Ootele jäämise ettepaneku saamine ei tähenda, et esitatud taotlus vastab kõikidele esitatud nõuetele. Rahastamata taotluste puhul ei ole nõuetele vastavust kontrollitud. Raha vabanedes vaatab KIK järgemööda läbi ka nimekirjas olevad taotlused.

Eelmise aasta alguses toimunud esimesest voorust on seni loobutud 40 auto toetusest ja selle on KIK juba teise vooru taotlejatele jaganud. Esimese vooru toetust on välja makstud 465 000 eurot ning välja maksmata on veel 495 000 eurot.

Elektriliste sõidukite ostutoetuse taotlusvoorust toetati  uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu. Toetuse summa ühe sõiduki kohta oli 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võis olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta. 

Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest. Toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium.

Allikas: Keskkonnainvesteeringute Keskus

Foto: Wikimedia Commons CC-BY-3.0