InnovatsioonUudised

Kokkuvolditav kärgstruktuuriga kiiver

Suurbritannia start-up Cyclo Technology on välja töötanud kokkuvolditava jalgrattakiivri. Kärgstruktuuriga kiiver on valmistatud ümbertöötatud ookeani- ja prügilapalstist.

Kuigi kiiver muudab rattasõidu ohutumaks, kasutab seda praegu vaid ca 18% ratturitest. Rendirattaga sõitjate seas on kiivri kasutajaid veelgi vähem, vaid 8% ringis. Põhjuseks on enamasti asjaolu, et kiivrit on üsna ebamugav endaga kaasas kanda. Cyclo Technology kokkuvolditud kiiver mahub koos sülearvutiga väikesesse seljakotti või suuremat sorti käekotti ja selle kaasa võtmine pole tülikas. Selline väikeseks volditav kiiver on igati praktiline lahendus neile, kes rattaga tööle ja koju sõidavad või soovivad rendiratast kasutada.

Ex-Aston Martini ja Boeingi inseneride välja töötatud kiiver ei sisalda EPS-vahtu (vahtpolüstüreeni), mis on jalgrattakiivrite puhul üldlevinud sisumaterjal. Löögijõud hajub tänu kiivri kärgstruktuurile. Tootja sõnul on uudne kärgstruktuuriga kiiver löökide ohjamisel 68% tõhusam EPS-vahtu sisaldavast kiivrist.

Kiivri tootmiseks kasutatakse ümbertöötatud HDPE-plasti, millest osa on kokku kogutud ookeanidest ja randadest. Iga kiivri valmistamiseks kulub umbes 20 plastpudelit. Ookeaniplasti kogumisel teeb Cyclo Technology koostood ühendusega Plastic Oceans UK.

Kolmest osast koosnev rattakiiver on peas mugav, sest selle otsmikuosas ja pealael on pea järgi kohanduv pehme materjal. Kiivri kokkupanek ja kasutusvalmiks voltimine on lihtne ja käib kiiresti. Kiivri küljes on laaditav LED-lamp, mis lisab pimedal ajal liiklemisel turvalisust.

Ka kiivri hind on taskukohane. Seda saab praegu tellida Indiegogo kodulehelt 30% täishinnast soodsamalt (umbes 50 euroga). Jalgrattakiiver kaalub 440 grammi. Valikus on neli värvivarianti. Kiivri suurus on reguleeritav (üks suurus sobib kõigile). Tootma hakatakse kiivrit 2020. aasta alguses.

Kiiver vastab Euroopa Liidu (EN1078), USA (CPSC) ja Kanada (CAN-CSA-D113,2-M) turvalisuse nõuetele.

Keskkonnameedia

Foto: Cyclo Technology