Eckerö Line Finlandia kasutab Vanasadamas kaldaelektrit
Tallinna Vanasadama A-terminalis ühendati detsembris kaldavõrguga Eckerö Line reisiparvlaev MS Finlandia. See võimaldab laeval sadamas viibimise ajal välja lülitada elektrit genereerivad mootorid, et vähendada keskkonnamõjusid ning laeva kütusekulu.
Novembrikuu keskel allkirjastasid Tallinna Sadam ja Eckerö Line lepingu, mille alusel hakkab MS Finlandia Tallinna Sadamas viibimise ajal kasutama kaldaelektrit. Lepingu sõlmimise eelduseks oli kaldaelektriseadmete paigaldamine Vanasadama kaile, laeval vajalike muudatuste ja ümberehituste tegemine ning alajaama ehitamine MS Finlandia pardale.
„Kesklinna lähedal asuvates sadamates tuleb eelistada maapealset elektrit, et vähendada õhu- ja mürareostust ning vibratsiooni,“ ütles Eckerö Line Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk Aun. „Septembris ja oktoobris toimunud kontrollkatsed MS Finlandia ümberlülitamiseks A-terminali kaldaelektrisüsteemiga olid edukad. Nii saame anda oma panuse looduskeskkonna parandamisse ning vähendada kulutusi laeva kütusele ja laevamootori hooldusele.“
Tallinna Sadama kaldaelektrisüsteem on projekteeritud vastavalt kaldaelektri viimasele rahvusvahelisele standardile. Laev ühendatakse kaldavõrku 11kV pingel. Ohutuse tagamiseks on kasutusel dubleeritud kontrollmehhanismid, mis tagavad kõrgepinge välja lülitumise ohuolukorras. Laeva personal loob kaugjuhtimispuldi abil ühenduse laeva ja kalda elektrisüsteemide vahel. Kõik edasised protsessid laeva kaldaelektrile üle viimiseks toimuvad ilma inimese sekkumiseta automaatselt ja katkestusteta.
„Tallinna Sadam on järjekindlalt panustanud oma tegevuse negatiivsete keskkonnamõjude vähendamisse,“ ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm. „Puhas õhk ja puhas Läänemeri on meie kestliku arengu prioriteetideks. Linna südames asuvasse sadamasse kaldaelektri võimekuse loomine aitab meil parandada õhukvaliteeti ja vähendada müra ning panustada koos laevafirmadega puhtamasse ja kvaliteetsemasse elukeskkonda.“
Tallinna Sadama kaldaelektri projekti kaasrahastas Euroopa Liit läbi TWIN-PORT III meetme.
Esimene kaldaelektri võimekusega kai valmis Tallinna Vanasadamas möödunud aasta lõpus. Tänaseks on kaldaelektrivõimekusega kaisid Vanasadamas viis. Eesti esimeseks kaldaelektrilaadimiseks ühendati 11. septembril 2020 võrku Tallinna–Stockholmi liinil sõitev Tallink Grupi parvlaev Victoria I. Oktoobri keskel ühendati kaldaelektrivõrku kaks korda päevas Tallinna–Helsingi marsruudil sõitev Viking Line kiirlaev Viking XPRS.
Allikas: Tallinna Sadam
Foto: Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0