Toyota hakkab testima isejuhtivat bussi e-Palette

Print Friendly, PDF & Email

Jaapani autotootja Toyota andis 22. detsembril teada, et hakkab testima isejuhtivat elektribussi e-Palette ja automatiseeritud liikuvusteenuste rakendust (Autono-MaaS). Koostöös mitme partneriga plaanib Toyota katsetada isejuhtivat bussi prototüüp-linnas Woven City. Kommertskasutusse plaanitakse e-Palette võtta 2020ndate alguses.

Woven City, kus bussi katsetama hakatakse on tulevikulinna prototüüp, mille energiaga varustamiseks kasutatakse vesinikku. Linna ehitab Toyota ja seal hakkavad elama Toyota enda töötajad ja teadlased, kes arendavad ja testivad reaalses linnakeskkonnas tulevikutehnoloogiaid (transpordivahendid, robotid, nutikodud, tehisintellekt).

Toyota isejuhtivat bussi e-Palette esitleti 2018. aasta tehnoloogiamessil CES ja 2019. aastal Tokyo autonäitusel Tokyo Motor Show. Isejuhtiv buss on plaanis kasutusele võtta Tokyo olümpiamängudel, mis peaksid toimuma 2021.aasta juulis. Olümpiamängudel saavad seda kasutada sportlased ja olümpiaküla töötajad olümpiakülas ringi liikumiseks.  

Selleks, et isejuhtiv buss oleks seal kus vaja, siis kui vaja ja sõidaks sinna, kuhu vaja, arendab Toyota välja automatiseeritud liikumisteenuste rakendust, mis võimaldab reisijatel oma sõidusoovist teada anda. Rakendus peaks muutma bussiga sõitmise mugavamaks, sest ooteaeg ja busside ülerahvastatus vähenevad. Sõidukeid saab vastavalt koormusele liinile juurde saata või nende arvu vähendada ning sõidukite vahelisi intervalle lihtsalt pikemaks või lühemaks muuta. Sõidukite rikked tuvastatakse automaatselt, riketega bussid suunab süsteem depoosse. Hädaolukorra puhul saab sõiduki peatada või seda kaugjuhtida. Iga isejutiva bussi töö jälgimiseks ei ole vaja eraldi inimest palgata, mitme sõiduki töö kontrollimisega saab hakkama üks inimene. Tööjuhised edastatakse süsteemis automaatselt vajalikele inimestele ja hoolduspersonalile.

Toyota plaanib hakata isejuhtivaid busse e-Palette turustama 2020ndate alguses. Bussi saab kohandada erinevaid liikuvusteenuseid pakkuvate ettevõtete jaoks. See sobib hästi nii viimase miili lahendusena, sõidujagamiseks kui kasutamiseks mobiilse poe või välikohvikuna. Isejuhtiva bussi väljatöötamisel tegi Toyota koostööd Amazoni, DiDi, Mazda, Pizza Huti ja Uberiga. Bussil on avatud juhtliides, mis võimaldab partnerettevõtetel paigaldada süsteemi oma sõiduautomaatika ja sõiduki haldamise tehnoloogia.

Keskkonnameedia

Foto: Toyota

Vt ka Rae vald kaalub võtta kasutusele isejuhtivad bussid

Eestlaste loodud isejuhtiv buss sõidab Kreeka tänavatel

TalTechi linnakus sõidab iseAuto

close