Paptic OY uudsed puidukiust kotid ja pakendid

Print Friendly, PDF & Email

Soome start-up Paptic OY uudsed puidukiust kotid ja pakendid sobivad praegu kauplustes kasutusel olevate kile- ja riidekottide ning plastpakendite asemele. Paptic OY kotid on tugevamad kui tavalised paberkotid ja neid saab mitu korda kasutada. Samas, erinevalt plastist, laguneb materjal looduses.

Euroopas kasutatakse aastas ca 100 miljardit kilekotti, ehk 180 kilekotti inimese kohta. Ligi 90% kilekottidest kasutatakse vaid ühe korra. EL Parlament võttis 29. aprillil 2015 vastu kilekottide kasutamist piirava direktiivi 2015/720. Direktiivi kohaselt peab ühe inimese kohta kasutatav kilekottide arv olema 2019. aasta lõpuks väiksem kui 90 ja 2025. aastaks väiksem kui 40. Eestis on alates 2019. aastast keelatud jagada suuremaid kilekotte poodides tasuta. Erandina tohib kasutada väiksemaid õhukesi kilekotte lahtise toidukauba esmaseks pakendamiseks, näiteks liha või köögiviljade ostmisel või hügieeni otstarbel kilepakendis piima ostmisel.

Puidukiust kotid ja pakendid aitavad lahendada üleilmset kilekotiprobleemi

Paptic materjalist kottide ja pakendite kasutamine aitab vähendada looduse reostamist plastidega. Firma kasutab pakendimaterjali tootmiseks 95% osas taastuvaid ja biolagunevaid toormaterjale, kotte ja pakendeid saab taaskasutada koos kartongiga.

Paptic pakendimaterjali valmistatakse pikakiulisest tselluloosist, materjali tootmiseks sobivad tavalised paberimasinad. Materjalist saab toota nii poekotte kui kosmeetika-, tolmu- ja meditsiinilisi kotte ning ka e-kaubanduses kasutatavaid pakendeid. Paptic materjal venib kuni 20% (tavaline pakendipaber venib 5–7%) ja selle rebimisjõud on kuni 300% suurem kui tavalisel paberil. Materjali saab õmmelda nagu tekstiili.

Kottide ja pakendite väljatöötamiseks ja tootmiseks on Paptic investeerinud ca 3 miljonit eurot. Sellest 2,2 mln saadi EL Horizon2000 programmsist, ülejäänud osa firmadelt Proxy Ventures, Besodos Investors, VTT Ventures, Saxo Oy ning erainvestoitelt.

Esimesena katsetasid Paptic kotte Seppälä kauplustekett ja The Body Shop Soomes 2016. aasta juunis. Tänaseks on materjal äratanud tähelepanu ka välismaal. Näiteks kasutab Paptic materjalist ostukotte tuntud Prantsuse jaemüügikett Galeries Lafayette.

Firma lööb kaasa ka Kilekotivaba Kerava projektis. Nimelt otsustas Lõuna-Soome väikelinn Kerava eelmisel aastal lõpetada kilekottide kasutamise ja saada esimeseks kilekotivabaks linnaks Euroopas. Kilekotivaba Kerava projekti raames sai iga linna majapidamine Paptic puukiust valmistatud koti.

Keskkonnameedia

Foto: Paptic OY

close