ABB tarkvara suurendab Tallinki uue parvlaeva MyStar energiasäästu ja tõhusust

Print Friendly, PDF & Email

ABB optimeerimistarkvara OCTOPUS võimaldab suurendada Tallinki uue parvlaeva MyStar energiasäästu ja tõhusust. Praeguste plaanide järgi peaks Soomes Rauma Marine Constructions laevatehases ehitatav alus valmima 2022. aastal ning hakkama igapäevaselt sõitma Tallinna ja Helsingi vahel.

ABB optimeerimistarkvara OCTOPUS kogub ja edastab operatiivandmeid laeva pardal asuvatest süsteemidest ABB lahendusele nimega Ability Marine Fleet Portal, mis võimaldab kaugseiret ja üksikasjalikku jõudlusanalüüsi. Nendele teadmistele tuginedes pakub OCTOPUS operatiivnõuandeid, andes laevapersonalile võimaluse teha teadlikke otsuseid aluse käitamise viisi kohta ja optimeerida selle jõudlust.

Andmete kogumine ja analüüsimine lahenduse OCTOPUS kaudu on tänaseks aidanud tuvastada kahe Tallinki laeva, Megastari ja Stari kütusesäästu potentsiaali. Megastaril säästis laeva manööverdamiskohandamine Helsingi ja Tallinna sadamas vastavalt 5 ja 13 protsenti. Samal ajal vähendas Stari mootorite täiendav juhtimine tarkvara OCTOPUS abil aastast kütusekulu peaaegu 4 protsenti.

Tallink Grupi laevateeninduse juhi, kapten Tarvi-Carlos Tuuliku sõnul olid süsteemi OCTOPUS edukas kasutamine kahel Tallinki laeval ning laevafirma ja tarnija tihe suhe võtmetähtsusega ka ABB tarkvara valimisel MyStarile. „Meil on väga hea meel paigaldada OCTOPUS uuele parvlaevale MyStar. Oleme juba näinud, mida see tarkvara võib pakkuda nii energiasäästu, tõhususe kasvu kui keskkonnakasu kaudu. Süsteem on osutunud ülitähtsaks nii merel kui ka maismaal tegutsevate töötajate jaoks,“ ütles Tuulik.

„ABB on uhke, et Tallink on meie jõudluse optimeerimise tarkvara kasutamisest saanud selgeid eeliseid ja meil on hea meel pakkuda süsteemi OCTOPUS ka MyStarile. Eeldame, et energiatõhusus suureneb, kui tarkvara annab rohkem teadmisi optimeeritud toimingute kohta,“ ütles ABB Marine & Ports divisjoni digitaalteenuste juht Antto Shemeikka.

MyStari pardal olev OCTOPUS-seadistus koosneb viiest eraldi moodulist: täiustatud jõudluse jälgimine, dünaamiline kärpimine, laevakere puhtuse jälgimine, spetsiifiline kütteõli tarbimise jälgimine ja jõuallika optimeerimine. Kokku pakub OCTOPUS süsteem 13 erinevat seire- ja optimeerimismoodulit, mis võimaldavad igat tüüpi laevadel kasutada paindlikku seadistust.

Allikas: ABB AS  

Foto: Tallink Grupp AS

close