Ehitus

Tallinna Vanasadamas avati uus kruiisiterminal

Tallinna Vanasadamas avati 15. juulil moodne multifunktsionaalne kruiisiterminal ja ligi kilomeetri pikkune promenaad, mis ühendab mereääre Kultuurikilomeetriga, avades linnarahvale vaba aja veetmiseks seni ligipääsmatu sadama-ala.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul on kruiisiturism kiiresti taastumas. Tallinna Sadam on teinud põhjalikke ettevalmistusi, et kruiisisadama ala külastamine oleks kõigile turvaline ja mugav.  „Kruiisiterminal ja rohkete vaba aja veetmise aladega promenaad avavad Tallinna linna rohkem merele, võimaldades nautida seni varjus olnud kauneid vaateid meie pealinnale, pikendada hommikust jooksutiiru või saada osa meeleolukatest üritustest, mis aastaringselt kasutatavas keskkonnasäästlikus terminalis aset hakkavad leidma,“ ütles Kalm.

Uue kruiisiterminali näol on tegemist piirkonna kõige kaasaegsema ja multifunktsionaalsema terminaliga, mis on ehitatud nii, et vähendada selle negatiivset mõju keskkonnale. Terminali energiavajadus tagatakse Põhjamaade kliimale kohandatud päikesepaneelidega ning rajatist köetakse soojuspumba abil mereenergiaga, mis muudab selle aastaringselt kasutatavaks.

Peale terminali avati uus 850 meetri pikkune katusepromenaad, mis ühendab mereääre Kultuurikilomeetriga. Promenaadil on arvukalt istumiskohti, restoran, laste mänguväljak, spordiala ja palju muud avastamisväärset.

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul mitmekesistab uus kruiisiterminal ja ligi kilomeetrine promenaad linnaruumi tervikuna, luues muuhulgas ühenduse Pirita ja Reidi tee ning Kultuurikilomeetriga. Vanasadama piirkonnast on kujunemas innovaatiline ja atraktiivne linnakeskus oma tervikliku ja läbimõeldud kontseptsiooniga, mis loob samas sünergia meie väärika vanalinnaga.

Terminali ja promenaadi ehitustööd tegi YIT Eesti AS. Kruiisiterminali projekteerisid Salto Arhitektid koostöös Stuudio Tallinnaga. Inseneriosad projekteeris Sweco Projekt AS ja elektripaigaldised Rausi OÜ. Terminali tehniline disain lähtub eelnevalt teostatud uuringust, kus selgitati välja Põhjamaa kliimassse sobivad energiasäästlikud ja ökoloogiliselt jätkusuutlikud lahendused, mis võimaldaksid hoonet kasutada ka väljaspool kruiisihooaega. Uuring tehti Green Cruise Port projekti raames. Seda kaasfinantseeris Euroopa Liit Interreg Baltic Sea programmi kaudu.

Tallinna Sadam teenindab igal aastal üle kümne miljoni reisija. Ettevõte soovib olla teerajajaks tuleviku säästvate terminalide suunas ning täiustab järjepidevalt oma äri- ja arendustegevust, et vähendada sadamategevuse negatiivset keskkonnamõju.

Allikas: Tallinna Sadam AS

Foto: Raul Mee