EnergiaUudised

Parvlaev Tõll ehitati ümber hübriidreisilaevaks

2. septembrist asus Virtsu–Kuivastu liini reisijaid teenindama Eesti esimeseks hübriidreisilaevaks ümber ehitatud Tõll. Akupangad võimaldavad parvlaeval sõita osaliselt elektril vähendades sellega diislikütuse hulka ja õhusaastet. Parvlaev Tõll kuulub Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad laevastikku. 

Esimese piduliku hübriidsõidu akupangad käivitasid majandus- ja taristuminister Taavi Aas, TS Laevade nõukogu esimees  ja Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ja TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.

TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Tõllu ümberehitus on järgmine suur samm kogu parvlaevanduse keskkonnasõbralikumaks muutmisel, millesse ettevõte on viimased aastad jõudsalt panustanud. „Tegutseme juba mõned aastad sihiga loobuda tulevikus täielikult Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Tõllu ümberehitamine Eesti esimeseks hübriidreisilaevaks on suur samm selles suunas,“ lausus Jaak Kaabel jalisas, et kui osaliselt akupankadel sõitev lahendus end õigustab, minnakse sama lahenduse teed ka ettevõtte ülejäänud uute laevaga.

Parvlaev Tõll sai ligi 1,6 miljonit eurot maksnud ümberehituse käigus akupangad, mis vähendavad diislikütuse tarbimist 20% ning jätavad sellega õhku paiskamata 1600 tonni vähem CO2 aastas. Peale õhuemissioonide väheneb ka veealune mürareostus ja vibratsioon.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul liigub kogu transpordisektor ambitsioonikate kliimaeesmärkide tuules, milles on mandri ja suursaarte vahelist liiklust korraldaval TS Laevadel oluline roll. “Ambitsioonikad kliimaeesmärgid kiirustavad meid seniselt tempokamalt üle minema keskkonnahoidlikele tehnoloogiatele ja lahendustele. Esimene hübriidreisilaev on suunanäitajaks kogu Eesti parvlaevanduse arendamisel,“ märkis Aas.

TS Laevad on Eestis esimene, kes kasutab diisel-elekter hübriidlahendust parvlaeval, mille ööpäevaste väljumiste ja manööverduste arv on suur ning mis sõidab talvekuudel miinuskraadide korral. Varem ei ole maailmas kasutatud akupankade tehnoloogiat nii suurel reisiparvlaeval, mis opereerib talvekuudel ka jääoludes.

Parvlaev Tõllu ümberehitustööd algasid 2019. aastal. Ehitustööd teostas peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnis Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnis Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse projekteeris LMG Marin.

Allikas: AS Tallinna Sadam

Foto: AS Tallinna Sadam / Raul Mee