EnergiaUudised

Elektriautode kiirlaadimisvõrk – ELMO-st sai Enefit VOLT

Print Friendly, PDF & Email

Eesti Energia ja Elektrilevi ühiselt uuendatud elektriautode kiirlaadimisvõrk kannab senise ELMO asemel nime Enefit VOLT ning alustab tööd 11. veebruaril.

Eesti Energia juhatuse liikme Margus Valsi sõnul muudab Enefit VOLT kiirlaadimisvõrk elektriautode avaliku laadimise lihtsamaks, mugavamaks ja kiiremaks. Enefit VOLT arendamisel keskenduti kolmele võtmesuunale: kasutajakogemus, uute, kiirete ja igat tüüpi elektriautodele sobivate laadijate lisamine võrgustikku ning olemasolevate laadijate kiiruse tõstmine seal, kus selle järele on kõige suurem vajadus. Laadimine Enefit VOLT võrgustikus toimub 100 protsenti rohelise energiaga. Kõik uued laadijad sobivad nii Euroopa kui ka Aasia päritolu elektriautodele.

Laadimiskohad

Täna on Enefit VOLT võrgus 167 laadijat. 11. veebruaril avatakse Tallinnas ja Tartus neljas asukohas kuus uut kiirlaadijat (50 kW) ja kolm poolkiiret laadijat (22 kW). Uusi laadijaid lisandub lähiajal veelgi. Koostööd on alustatud Tallinnas Ülemiste keskusega, Arsenali keskusega ja Tallinna Tööstuspargid AS-iga ning Kvartali keskusega Tartus.

Kasutajaks registreerimine

Kõik elektriautode kasutajad saavad end uue teenuse kasutajaks registreerida nutirakenduses Enefit VOLT. Täielik üleminek uuele teenusele toimub veebruari jooksul ning veebruari lõpuni saab kõigis Enefit VOLT laadijates laadida 50% soodsama tutvumishinnaga.

Võrreldes senise laadimisvõrguga toimub Enefit VOLTi kasutajaks registreerimine tänu nutirakendusele mitme päeva asemel mõne minutiga. Kõik laadimisega seotud toimingud saab hõlpsasti teha äpis, kus näeb ka laadijate saadavust. Laadimise eest tasumine seotakse maksekaardiga ning kõik laadijad on kuvatud kaardirakenduses Google Maps ning on peagi leitavad ka Waze’is. Järgmise sammuna lisandub nutirakendusse laadija broneerimise võimalus.

Nutikas laadimine ja kahesuunaline laadimine

Eesti Energia arendab ka targa laadimise ning kahesuunalise laadimise teenust. Neist esimene võimaldab laadida alati soodsaima börsihinnaga ning teine muuta elektriautod elektrisüsteemi osaks ja omanikule tuluteenimise allikaks.

Margus Valsi sõnul toetab elektriautode kasutuselevõtt CO2 heite vähendamist transpordisektoris. Elektriautode kiire laadimise puudumine on senini olnud oluliseks takistuseks elektritranspordile üleminekul. Kogu riiki katva kvaliteetse avaliku laadimisvõrgustiku olemasolu on oluliseks lävendiks ostuotsuse langetamisel elektriauto kasuks. Kuna umbes 90% elektriautode laadimistest toimub praegu kodus, toob Eesti Energia sel aastal klientideni ka nutikad koduse laadimise võimalused.

Ülimenukaks osutunud elektriautode ostutoetuse taotlusvoor näitas, et sisepõlemismootoriga autode ja elektrisõidukite hinnavahe on kahanenud väga väikseks, mis lubab ennustada elektritranspordi läbimurret.

Keskkonnameedia

Foto: Mike Pexels