KIK kutsub noori osalema roheideede konkursil Negavatt

Print Friendly, PDF & Email

Kuni 23. veebruarini saavad kõik 18–30-aastased noored esitada ideid Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) roheideede konkursile Negavatt. Konkursi auhinnafond on 28 000 eurot. Võitjale on ette nähtud kuni 10 000, teisele kohale 5000 ja kolmandale 3000 eurot oma ideede elluviimiseks.

Negavati idee puhul võib tegu olla nii toote kui teenusega, mis aitab säästa ressursse, aga ka algatusega, mis suurendab keskkonnateadlikkust. Konkursile kandideerimine ei ole keeruline. Esitatav idee ei pea olema valmislahendus, kandideerijal ei pea olema ka põhjalikult koostatud eelarveprojekti. Osalemiseks tuleb täita Negavati kodulehel olev ankeet. Ideid hakatakse ellu viima konkursi käigus samm-sammult koos ekspertidega.

Negavatt pakub noortele hea võimalus probleemkohtadele tähelepanu juhtida ja ise lahendusi välja pakkuda. KIKi juhataja Andrus Treier peab rahalisest auhinnast olulisemaks võistluse käigus koolitajatelt ja ekspertidelt saadavaid teadmisi, mis aitavad ideid lihvida ning nende ellu viimisele lähemale jõuda.

Pärast ideede esitamise tähtaega, 23. veebruari, valivad KIKi ja Keskkonnaministeeriumi töötajad välja 15 edasipääsenut. Lisaks valitakse õpilasfirmade laadalt välja üks konkursil osaleja, kes pääseb otse konkursi teise etappi. Edasipääsenuid ootab 14.-15. märtsil ees seminar, kus koolitajate ja ekspertide käe all ideed juba reaalsemaks vormuvad. Seejärel valib žürii välja kuni 10 parimat, kes saavad 1000 eurot oma idee testimiseks, läbivad põhjaliku koolitusprogrammi ning jätkavad teed juunis toimuva superfinaali suunas.

KIKi ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkursile on kuue eelmise hooaja jooksul laekunud kokku 305 ideed. Näiteks on Tartu Ülikoolis läbi viidud kraanivee joomise kampaania või loodud korduskasutatavate topside pesumasin Circup. Samuti on konkursilt tuule tiibadesse saanud võtmehoidjaks kokkuvolditavaid ja korduskasutatavaid poekotte tegev Poko ning Tartus Aparaaditehases asuv Paranduskelder. Oma projekte arendavad edasi Eesti esimesi magusaid hummuseid tootev Lummus Foods, keskkonnateadlikkust suurendav lauamäng EcoRace ning tööstustele kuullaagrite jälgimissüsteeme arendav Inway.

Konkursil Negavatt annavad eriauhindu välja ka partnerid – Rimi Eesti Food, Eesti Pandipakend, Uuskasutuskeskus, Graanul Invest, Ülemiste City, Tehnopol Startup Inkubaator, Lindström Eesti ning konkursid Prototron ja ClimateLaunchpad Eesti.

Keskkonnameedia

Foto: Wikimedia Commons

close