Deutsche Bahn hakkab testima vesinikurongi

Print Friendly, PDF & Email

Saksa riigiraudtee Deutsche Bahn plaanib ühe aasta jooksul testida Siemens Mobility kahevagunilist vesinikurongi Mireo Plus. Rohevesiniku jõul töötavaid regionaalronge hakatakse katsetama 2024. aastal Baden-Württembergi liidumaal, kus praegu käigus olevad diiselrongid tahetakse vesiniku jõul töötavate vastu välja vahetada.

Deutsche Bahn on seadnud eesmärgiks olla 30 aasta pärast kliimaneutraalne. Selleks tuleb ettevõttel 2050. aastaks välja vahetada 1300 diiselrongi.

Baden-Württembergi liidumaal hakatakse testima Siemens Mobility kahevagunilist vesinikurongi Mireo Plus, mis sõidab ühe laadimisega 600 km ja mille tippkiirus on 160 km/h. Siemensil on välja töötatud ka kolmevagunilse vesinikurongi prototüüp, mis läbib ühe laadimisega 800 kuni 1000 km. Distantsi pikkus sõltub aastaajast ja marsruudist. Vesiniku jõul töötava rongi jõudlus vastab elektrirongi jõudlusele. Vesinikurongi aastane süsinikdioksiidi heide on diiselrongi omast 330 tonni võrra väiksem.

Rongi laadimiseks töötatakse välja uut tüüpi vesinikutankla. Vesinikurongi laadimiseks kulub 15 minutit, sama palju aega võtab ka diiselrongi tankimine. Lühike laadimisaeg on oluline regionaalrongide tiheda sõidugraafiku pärast. Vesinikku hakatakse tootma rohelisest elektrist Tübingenis Deutsche Bahni tehasehoones. Deutsche Bahni vesinikurongi projekti toetavad Baden-Württembergi liidumaa valitsus ning transpordi ja digitaalse infrastruktuuri ministeerium.

Vesiniku jõul töötavaid ronge on Saksamaal katsetatud juba paar aastat. Esimest kahte Prantsuse firma Alstom valmistatud vesinikurongi hakati testima Alam-Saksi liidumaal Cuxhaveni ja Buxtehude vahelisel liinil 2018. aastal. Alam-Saksi piirkondlik ühistranspordiettevõte evb plaanib nüüd osta ronge tavaliikluseks. Alates 2022. aasta algusest peaks seal olema käigus 14 Alstomi vesiniku jõul töötavat regionaalrongi. Alam-Saksi liidumaal asuvas Bremervördes ehitatakse praegu maailma esimest reisirongide vesinikutanklat.

Rongitootjate jaoks tõotab vesinikutehnoloogiast saada tulus äri. Siemens Mobility  üksuse juhi Michael Peteri hinnangul vahetatakse Euroopas järgmise kümne kuni viieteistkümne aasta jooksul 10 000 kuni 15 000 praegu kasutusel olevat rongi vesiniku jõul töötavate vastu välja. Saksa Riigiraudtee Deutsche Bahn jaoks toodetud Mireo Plus tüüpi rong maksab olenevalt varustusest viis kuni kümme miljonit eurot. Seega on vesinikurongidel Euroopas 50 kuni 150 miljardi euro suurune turupotentsiaal.

Keskkonnameedia

Foto: Siemens

close