Incheon Grand Bridge – võimas vantsild Koreas

Lõuna-Korea läänerannikule, pealinnast Sŏulist edela poole ehitati Incheon Grand Bridge nime kandev suureavaline vantsild, mis ühendab maismaal olevat Songdo linna Yeongjong’i saarel paikneva Incheoni rahvusvahelise lennujaamaga [1–4].

Silla kogupikkus koos pealesõiduteedega on 12,3 km. Silla kõige tähelepanuväärsem osa on viieavaline: (80+260+800+260+80 m) vantsild. Tänu 800 m pikkusele peaavale on Incheon Grand Bridge suureavaliste vantsildade esikümnes [4].

Silla kahe tagurpidi Y-tähte meenutava betoonpülooni kõrgus veepinnast on 230,5 m. Voolujoonelisest teraskarpristlõikega talast, mille kõrgus on silla keskosas 3 m, tekk on 33,4 lai. Sõiduradasid on 3+3 ning lubatud kiirus sillal kuni 100 km/h. Peaava, mille all on 625 m laiune laevatee, puhaskõrgus veepinnast on 74 meetrit.

Silla Incheon Grand Bridge tellija oli Koda Development Co. Ltd., konsultant ühisettevõte Seoyong & Chodai JV ning peatöövõtja seitsmest fi rmast (Samsung Corp., Daelim Industrial Co. Ltd., Daewoo Engineering & Construction Co. Ltd., LG Engineering & Construction Co. Ltd., Hanjin Heavy Industries & Construction Co. Ltd., Kumho Industrial Co. Ltd. ja Hanwha Engineering & Construction Co. Ltd.) koosnev ühisettevõte Samsung Corporation JV. Sild ehitati aastail 2005–2009 ning läks maksma ca 1,2 miljardit USD.

Tabelist [4] on näha, et enamik suureavalistest vantsildadest (kümnest viis) asub Hiinas, uus rekordiomanik Russki sild (1104 m, 2012) on Venemaal [5]. Enne Russki silda oli maailmas esikohal Hiinas paiknev Sutongi vantsild (1088 m, 2008) [6].

Autor: JUHANI VIROLA, Eur Ing-FEANI Helsingi, Soome

Foto: Silla Incheon Grand Bridge üldvaade. Chodai Co. Ltd.

Artikkel ilmus ajakirjas Keskkonnatehnika 4/2013. Täismahus artikli koos jooniste ja tabelitega leiad ajakirjast lk 26-27.

Viidatud allikad:

1. Virola, J. 2012. Incheon Grand Bridge – suuri vinoköysisilta rakennettu Etelä- Koreassa. – Tierakennusmestari 1: 46–47.
2. Informatsiooni ja joonised andsid lahkesti Chodai Co. Ltd. ja Daelim Industrial Co. Ltd.
3. Moor, G., O’Suilleabhain, C. 2009. Size matters. – Bridge Design and Engineering 4: 74–76.
4. Bridge Tables of the Helsinki University of Technology: www.bridge.aalto.fi /en/ longspan.html.
5. Virola, J. 2011. Venemaal ehitakse maailmarekordilist Russki saare vantsilda. – Keskkonnatehnika 5: 22–23.
6. Virola, J. Los puentes atirantados de mayor vano del mundo. Revista de la Asociación de Ingenieros del Uruguay AIU, N.53 (Diciembre de 2006), p. 17–20.